piątek, 3 czerwca 2011

Brak mi słów

... Akcje tego typu wprowadzają mnie w stan niewysławialny, a ja- uwierzcie mi- rzadko jestem w takim stanie... Nie rozumiem i chyba już nie zrozumiem, i chyba nawet nie chcę zrozumieć co powoduje, że ludzie robią takie świństwa...
Przeczytajcie sami:

"Bloggerko! Bloggerze!

Tworzysz bloga, inwestujesz w niego swój czas, wiedzę, umiejętności, pasję? Tworzysz markę rozpoznawalną dla Twoich czytelników? Czujesz, że masz swoje miejsce w wirtualnej rzeczywistości?

Ilu z Was zastrzegło nazwę bloga, zarejestrowało domeny (z różnymi końcówkami) z tą nazwą?
Niewielu, prawda? Na tym polega istota blogowania: mamy miejsce w sieci, w którym bez opłat dzielimy się swoją pasją i talentem.

A teraz wyobraźcie sobie, że właściciel innego bloga rejestruje domenę z nazwą miejsca, o którego renomę tak długo dbacie i umieszcza tam odsyłacz do siebie.

Właśnie spotkało to mnie.
Właściciel bloga Nie Muzyczna Pięciolinia Marcin Budzyk wykupił domenę z nazwą bloga Sabbath of Senses, którego prowadzę od 2008 roku i umieścił tam przekierowanie na swojego bloga, na którym wielokrotnie mnie oczerniał.


Proszę, nie publikujcie tego adresu na forach, żeby nie przesuwać go wyżej w wyszukiwarce. Korzystajcie ze skanu.

Prawo pozwala na rejestrowanie domen o dowolnej, niezastrzeżonej nazwie. To, co powstrzymuje ludzi przed kradzieżą cudzej nazwy to zasady. Wiemy jednak, że istnieją ludzie, którzy ich nie mają.

To się może zdarzyć każdej i każdemu z nas. Bez względu na to, na jaki temat piszemy - zawsze może znaleźć się ktoś, kto będzie usiłował pasożytować na Naszej pracy. Nie pozwólmy na to!

Piszcie o tej sprawie na swoich blogach, wywalajcie kolesia z blogrolla, informujcie kogo się da - niech potencjalny kolejny cwaniak wie, że takie zachowanie oznacza internetowy ostracyzm. Zareagujmy tak, żeby każda kolejna pijawka, której przyjdzie do głowy taki numer miała świadomość, że nie warto.


Dziękuję
Sabbath"

4 komentarze:

  1. No czytałam o tej calej sprawie, ten pan jest znany z takich akcji. Ale ponoć Politechnika Warszawska tez ma z nim jakies sprawy i chcą go podac do sądu, tak że mam nadzieję ze przestanie się w koncu tak zachowywac....

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zawsze mam obawy, że ludzie tego pokroju sie nie uczą... :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, jesli prowadzi pod Twoja domena podbny serwis to mozesz zgłosić sprawę do odpowiedniego organu jest to nieuczciwa konkurencja, ale nie jesteś bezradna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powinni coś zrobić z tym kolesiem- przecież to jest zwykła kradzież dóbr intelektualnych!

    OdpowiedzUsuń

Proszę o nie zostawianie komentarzy typu "Zapraszam do mnie", próśb o dodanie do obserwowanych oraz podobnych służących autopromocji blogów czy stron personalnych.
Dziękuję bardzo :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...